reklama

Prečo mám rád Antona Srholca

Pôsobil dojmom, že je jeden z nás, jeden z tých „dolných“ 90 percent, povedané slovami literáta „človek milión“. Svojou bezprostrednosťou, úprimnosťou, neformálnosťou. A súčasne bol iný ako my.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Múdrejší, nepoddanejší, pevnejší v názoroch, ktorými ani vrchnosť nešetril. Rebel. A na druhej strane človek, ktorý o čo menej hlása potrebu pomáhať slabým, o to viac konal a pomáhal.

 Aj keď nie som veriaci, v roku 2011 som bol na Úrade vlády, v tamojšej kaplnke, na jeho omši. Malá, komorná miestnosť, bezprostredný kontakt s asi 15-timi účastníkmi. Šibalské oči, dobrácky úsmev. Zjavené pravdy z písma spájal, aplikoval na každodenný život človeka. Bez mentorovania, bez pátosu. Bola to úprimná spoveď človeka, ktorý veľmi dobre vie, čo by sme mali robiť, akí by sme mali či mohli byť, aby bol svet lepší. Nevšedný zážitok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Po omši som sa s ním dal do reči a pýtal som sa aj na jeho ubytovňu pre bezdomovcov. „Nie je to s nimi ľahké,“ povedal a potom sa tak spiklenecky nahol k môjmu uchu a pošepkal mi: „Niekedy aj smrdia.“ Obaja sme sa pousmiali a on potom zvážnel. Ktovie, čo všetko mu prebehlo mysľou. Ja som vo svojom vnútri vtedy sňal pred ním klobúk: V čase, keď si všetci chceme všetko uľahčovať, keď si chceme život spraviť čo najpríjemnejším, on nie: robí to, čo robí, nie preto, lebo je to príjemné, ale preto, že je to potrebné . A aj v tejto pomoci slabým v čase, keď všetci myslíme hlavne na seba, bol rebelom idúcim proti prúdu a hľadajúcim si vlastnú cestu životom tak, aby sa každý deň mohol na seba pozrieť do zrkadla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Nečudo, že také typy ľudí ako bol Anton Srholec nemá cirkevná vrchnosť rada. Nastavuje jej zrkadlo, aká by mala byť. Ale aj nám všetkým...

 Česť jeho pamiatke !

 Bohumil Synek

Bohumil Synek

Bohumil Synek

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som naivný romantik, ktorý berie slová vážne a rozhorčuje sa nad každým rozporom medzi nimi a činmi. V dôsledku takejto orientácie nemôžem nebyť pesimistom. Som pesimistom rád, pretože ma občas dokáže niečo pozitívne prekvapiť. Vtedy však spravidla nepíšem. Až do chvíle, kým nezistím, že to pozitívne prekvapenie bol výsledok mojej naivity... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu